Skoda mea

Problema la instalatia electrica Skoda Fabia 2

Totul despre Skoda Fabia 2

Problema la instalatia electrica Skoda Fabia 2

Mesajde sandualex » 30 Oct 2016, 12:30  •  [Post 1]

Buna ziua.
Am o Skoda Fabia 2, motor de 1.2 benzina, fabricatie 2008, care de ceva timp imi face o problema si anume se intrerupe alimentarea cu tensiune in mers.
Am verificat si inlocuit bateria, am reparat partea de incarcare a bateriei, legaturi borne corecte. Ca un amanunt, se aprind in bord martorii de frana de mana, servodirectie (la indicatia unui specialist de la un service Skoda am schimbat si pompa de servo).
Cand tinde sa se petreaca acest lucru se aude un semnal acustic sonor si luminile din bord palpaie pana cand moare motorul. Acesta este un defect intermitent, nu face tot timpul.
Daca poate sa ma ajute cinevacu o solutie sau un sfat, v-as fi recunoscator. Multumesc!
sandualex
 
Mesaje: 4
Membru din: 30 Oct 2016, 12:09

Problema la instalatia electrica Skoda Fabia 2

Mesajde pritulescu » 31 Oct 2016, 16:47  •  [Post 2]

Cand se intampla pocinogul masina ramane in bezna totala, fara lumini in bord, fara lumini exterior?
Avatar utilizator
pritulescu
VIP Member
 
Mesaje: 1765
Membru din: 28 Feb 2011, 12:29
Localitate: Bucuresti

Problema la instalatia electrica Skoda Fabia 2

Mesajde sandualex » 01 Noi 2016, 17:37  •  [Post 3]

Da, se reseteaza si computerul de bord.
sandualex
 
Mesaje: 4
Membru din: 30 Oct 2016, 12:09

Problema la instalatia electrica Skoda Fabia 2

Mesajde sandualex » 02 Noi 2016, 18:28  •  [Post 4]

Referitor la problema expusa anterior, poate ma ajuta cineva sa-mi spuna cum ajung la blocul cu relee de sub bord!
sandualex
 
Mesaje: 4
Membru din: 30 Oct 2016, 12:09

Problema la instalatia electrica Skoda Fabia 2

Mesajde T. Carmen » 02 Noi 2016, 20:52  •  [Post 5]

http://workshop-manuals.com/Skoda/Fabia ... y_carrier/

http://workshop-manuals.com/Skoda/Fabia ... locations/

http://workshop-manuals.com/Skoda/Fabia ... ash_panel/

Fuel pump relay? Uite, sa ai idee cum stau lucrurile, bine, persoana respectiva a avut alte probleme, a fost nitel mai curajos, dar eu cred ca e bine sa vezi ce este pe acolo:
https://www.drive2.ru/l/4752349/
T. Carmen
Profi Members
 
Mesaje: 835
Membru din: 01 Noi 2012, 18:58

Problema la instalatia electrica Skoda Fabia 2

Mesajde sandualex » 03 Noi 2016, 19:12  •  [Post 6]

Multumesc mult T.Carmen pentru informatii.
Oricum, nu o sa am tupeul rusului. Problema e ca astazi cand am ajuns in parcare am observat ca dupa ce am oprit motorul si am vrut sa inchid masina alimentarea a cazut de tot si nu mai lucra nici inchiderea centralizata dupa care a revenit la normal.
Nu stiu cum sa mai leg defectele intre ele.
Eu sunt electronist si am ceva cunostinte . Defectele intermitente sunt cel mai greu de depistat!!!!
sandualex
 
Mesaje: 4
Membru din: 30 Oct 2016, 12:09

Problema la instalatia electrica Skoda Fabia 2

Mesajde T. Carmen » 13 Noi 2016, 12:02  •  [Post 7]

Defect intermitent = eroare intermitenta.
Pe centrala electrica nu sunt inregistrate erori?
T. Carmen
Profi Members
 
Mesaje: 835
Membru din: 01 Noi 2012, 18:58

Problema la instalatia electrica Skoda Fabia 2

Mesajde pritulescu » 06 Mar 2017, 16:11  •  [Post 8]

Oare am o problemă la sistemul electric al maşinii?
După ce a trecut iarna cu acele zile geroase, în ultima sâmbătă din februarie am coborât şi eu la maşină să fac o plimbare cu ea pentru că nu am mai mişcat-o o săptămână din parcare. Mă apropii de maşină şi apăs butonul de deschidere al portierelor de pe breloc si… canci… adică nici o licărire a stopurilor, nici un zgomot.
- S-a dus bateria brelocului că nu am schimbat-o din 2008. Imi spun eu şi mai manevrez butoanele încă o dată uitându-mă la telecomandă. LED-ul telecomenzii clipocea de zor aşa că m-am gândit imediat la bateria maşinii, dar acea baterie este Varta şi am cumpărat-o în august 2016. Am luat repede din casă aparatul de măsură şi nişte chei căci la cele din portbagaj nu puteam să umblu, am desfăcut bornele bateriei şi am măsurat-o fără consumatori. Stupoare, aparatul îmi arăta 1,7V!
- S-a dus dracului, nu mai pot să o încarc şi dacă de bine de rău se încarcă nu cred că mai are capacitate. Mi-am spus în gând cu năduf, oare ce s-a întâmplat?
Am pus bateria la încărcat şi aparatul indicator al redresorului îmi arăta că bateria este aproape încărcată. Am măsurat cu voltampermetrul curentul pe care-l sugea bateria de la redresor şi cu îngrijorare am văzut că nu accepta decât 370mA. De draci ce aveam pe mine, am început să lovesc cu testerul aparatului borna plus a bateriei şi să o zgârâi pentru a face contact mai bun. După 3-4 şocuri de cuplare-decuplare a bornei, am văzut cum consumul de curent a crescut brusc la 2,7A şi am stat aşa cu testerul apăsat pe bornă 5-6 min. să văd dacă fluctuaţiile de curent sunt mari. Fluctuaţiile erau mici de ordinul zecilor de miliamperi, aşa că aveam şanse mari să reîncarc bateria. Am cuplat borna plus direct la redresor şi am lăsat-o să se încarce. Înainte de a cupla redresorul la borna bateriei am mai măsurat-o încă o dată fără consumatori şi iar stupoare, voltmetrul arăta 10,2V. Cum p... mă-si la o asemenea tensiune trebuia să se deschidă macar o portieră, trebuia să am niscaiva indicaţii pe bord, oare bateria are vreo hibă şi se întrerupe?
Am încărcat bateria timp de 24 de ore până când indicatorul redresorului mi-a indicat că este aproape încărcată. Am cuplat-o la maşină şi când am învârtit cheia aproape instantaneu a pornit motorul iar singurul consumator pornit au fost stergătoarele parbrizului dar acestea se decuplează când se întrerupe contactul din cheie.
Întrebarea mea este dacă acumulatorul meu are o hibă şi s-a întrerupt (puţin probabil pentru că lipitura rece nu se refăcea la şocuri de câteva sute de miliamperi), sau maşina mea are un consumator care din când în când rămâne activ şi după ce scot cheia din contact.
A doua idee îmi stă pe creier, pentru că din 2008 de când am maşina, în fiecare an am fost nevoit să-mi încarc bateria o dată sau de două ori, dar întotdeauna iarna pe ger, cu excepţia anului trecut în august când am considerat ca bateria Bosch având peste 8 ani vechime trebuie schimbată. Am încercat să măsor curentul păpat de instalaţiile maşinii rămase în stare de veghe în timpul garării dar aparatul de măsură îmi arăta zero cu toate că la cuplarea şi decuplarea bornei apar scântei, asta însemnând că este un oarecare consum. Nu ştiu de ce dau chix cu măsurătorile, unde greşesc?
Avatar utilizator
pritulescu
VIP Member
 
Mesaje: 1765
Membru din: 28 Feb 2011, 12:29
Localitate: Bucuresti

Problema la instalatia electrica Skoda Fabia 2

Mesajde T. Carmen » 07 Mar 2017, 17:51  •  [Post 9]

Cred ca va trebui sa achizitionati un acumulator nou.
Se poate verifica daca credeti ca aveti un consumator ascuns.
T. Carmen
Profi Members
 
Mesaje: 835
Membru din: 01 Noi 2012, 18:58

Problema la instalatia electrica Skoda Fabia 2

Mesajde pritulescu » 09 Mar 2017, 15:47  •  [Post 10]

Acumulatorul s-a incarcat si vad ca se comporta foarte bine. Saptamana viitoare ma duc la atelierul service sa-mi faca niste masuratori cu aparatele lor sofisticate si daca acumulatorul prezinta probleme, sa mi-l schimbe ca doar este in garantie.
Multumesc pentru raspuns T.Carmen.
Avatar utilizator
pritulescu
VIP Member
 
Mesaje: 1765
Membru din: 28 Feb 2011, 12:29
Localitate: Bucuresti


Înapoi la FABIA 2

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator