Skoda mea

D.I.Y. Inlocuire senzor temperatura motor Fabia

D.I.Y. Inlocuire senzor temperatura motor Fabia

Mesajde Liviu M » 23 Iun 2017, 09:25  •  [Post 1]

Fabia 1,9 SDI , 2002

Urmare a sfaturilor a trei mecanici si celor de pe topicul "Pornire greoaie", m-am hotarat sa schimb senzorul G62.
Asa cum este aratat in manualul de reparatii motor, capitolul 19-1 pag.3, senzorul este poz.6 si este amplasat intr-o ramificatie (de plastic) pe partea stanga a blocului motor cam in dreptul garniturii capacului de chiulasa, sub acea ramificatie.
Senzorul are 2 fire si este cod 06A 919 501 .
Pentru demontare este necesar :
- scos carcasa filtru aer (scos senzor depresiune aer, tub mic, tuburi de racordare intrare si iesire). ATENTIE : firul senzorului mai este prins si de carcasa filtrului cu un clips in colt pe partea din spate! Carcasa sta pe doua tampoane in fata pozitionate pe doua bolturi (surub) verticale si o "potcoava" din cauciuc in spate asezata pe un bolt orizontal. Trageti in sus de carcasa filtru pentru a decupla "potcoava" de pe bolt;
- scos scut;
- desurubat capac rezervor antigel;
- in partea stanga fata sub radiator se afla robinetul de golire. Rotiti in sens invers orar pana la capat (cca un sfert de tura) si trageti de rozeta; incepe sa curga lichidul de racire;
- impingeti mufa conectoare a senzorului G62 si cu o mica surubelnita, basculati spre spate piedica (este o parghie de gradul 1 cu punctul de sprijin intre forte), dupa care trageti mufa;
- impingeti de senzor si scoateti tragand in jos siguranta de fixare. Scoateti si garnitura;
- curatati zona de etansare.
ATENTIE : garnitura O-ring este dintr-un material elastic MOALE! Nu puneti orice O-ring. Achizitionati un set de calitate sigura. Verificati pe loc ce ati cumparat. Riscati sa rupeti marginea de fixare a ramificatiei si/sau scurgeri de lichid. Verificati diametrul de etansare si grosimea gulerului (partea de metal rebordurata peste plastic) a sondei noi in comparatie cu ce ati demontat. La cerere voi pune poze cu cotele respective.
Senzorul se preseaza in ramificatie si in acelasi timp se pune siguranta.
Turnati cu grija lichidul caci altfel surplusul, de moment, va curge prin supraplinul rezervorului, pe caroserie.
Nu va intra tot lichidul si va trebui sa lasati motorul sa mearga o perioada si sa completati.
Liviu M
 
Mesaje: 143
Membru din: 07 Feb 2014, 10:12

Înapoi la D.I.Y.

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori